2012. január 5., csütörtök

Trendek 2012-re

Érdekes cikkre bukkantam a cvonline blogján
Kis idézet: 
"1. Mindennél fontosabb lesz a kapcsolatok szerepe. Szinte nincs olyan munkaadó, ahol ne lenne fluktuáció, így munkalehetőségek mindig lesznek. Csak tudomást kell erről szerezni, mert elképzelhető, kevesebb cég hirdeti meg nyilvánosan. Inkább ismerősi körből, személyes ajánlás alapján válogat. Főleg, ha olyan munkáról van szó, amire sok a jelentkező (irodai, adminisztratív munkák) Éppen ezért arra bátorítanék mindenkit, a kapcsolatrendszer bővítésére különösen figyeljen. Aki ebben gyenge, sürgősen nézzen utána, hogyan lehet ezt jól csinálni.
2. És bármennyire is rosszak a kilátások, álláshirdetések továbbra is vannak. Elég csak a nagy állásportálokon (monster, profession, jobline) körülnézni, és máris 3-4 ezer álláslehetőség tárul elénk. Ezekben az ajánlatokban közös, hogy nagyrészt multi cégek hirdetnek (mérnöki, informatikai, pénzügyi, logisztikai, értékesítői állásokat) és szinte minden pozíciónál elvárt egy vagy két idegen nyelv ismerete (angol és egy másik nyelv). A nagy autógyárak (Audi, Mercedes), gépipari beszállítók (pl. Bosch), az ügyféltámogató központok (shared service center) lázasan keresik új munkatársaikat.
Főleg szakmunkásoknak szóló ajánlatokkal találkozni a Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat (afsz.hu/) oldalán."

Szerencsére a fentieken kívül is vannak működő technikák - visszautalnék egy decemberi bejegyzésünkre: 
 "Manapság azt tapasztaljuk, hogy három módon találnak az emberek munkát: (...)
Kopogtató levéllel, önéletrajzzal megkeresnek több száz céget, hirdetés nélkül, és a kellően nagy merítésnek meg lesz az eredménye. Erről a módszerről korábbi bejegyzéseinkben lehet még olvasni
(ld: Álláskeresés csatornái - sorozat)
"

Egyre fontosabbá válik a kooperatív szemlélet elsajátítása az álláskeresésben!  

Kiegészíteném a fentieket azzal, amiről korábban is beszéltünk: hangsúlyosabbá vált az álláskeresésben az egyéni stratégiák kialakítása,  és a kreatív technikák alkalmazása. 
Visszautalnék erre a linkre is: " Azokban az esetekben is fontos a kreativitás, amikor olyan speciális területen, szakmákban keresünk munkát, amelyekben ritka a hirdetés."
Vannak szakmák, ahol a videó önéletrajz alkalmazása is működő lehet: itt olvashatsz erről bővebben.
"Jó lehet tehát azokban az esetekben, ahol szükséges megjelenni, reprezentálni, ahol fontos  az első benyomás, a megjelenés, az ön-képviselet, vagy ahol szükséges az idegen nyelv tudás megmutatása: a nyelvi készségek élőben  - „in action” , az az használat közben – láthatóak.
A másik terület, ahol a Video Cv frappáns megoldás lehet a portfólió típusú önéletrajz. Mivel a video technika a vizualitásra épít, alkalmas a portfólió megmutatására: elkészült grafikai munkák, termékek bemutatására, vagy akár lehetőség van fotók bemutatására– „munka közben”…
 
Egyszóval vannak még a tarsolyunkban a hagyományostól eltérő technikák - érdemes megújítani!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése