2011. december 15., csütörtök

A telefonálás technikái II.

Folytatjuk tegnapi bejegyzésünket a telefonálás technikáiról.

"Telefonon kommunikálni gyakran nagyobb kihívás, mint személyesen. Nincs gesztus és testbeszéd-ugyanakkor helytelen kommunikációval és rossz fordulatokkal is a cégről állítunk ki bizonyítványt."
Írja egy cikk a monster honlapján az üzleti telefonálásról. 
Néhány kulcsgondolat a cikkből merítve inspirációt:
  • Ha előre egyeztetett időpontban telefonálunk, akkor legyünk pontosak.
  • Ha nincs előre egyeztetett időpont, illik munkaidőben, 9-18 óra között telefonálni. 
  • Beszéljünk normál tempóban. 
  • A beszélgetés elején említsük meg a beszélgetés célját, a konkrét munkakört, és hogy honnan tudunk róla:  "Az Interneten találtam hirdetésüket, melyben adminisztrátort keresnek. Az állásra jelentkezem..."
  • Kérdezzünk konkrét dolgokra.  "Szívesen elküldöm az önéletrajzomat. Kinek címezhetem? Megadná az -email címet?" "Mikor lehet interjúra menni?
  • Legyünk tömörek, rövidek, lényegre törőek. Nem kell minden részletet telefonon tisztázni, átmenni faggatózásba.
  • Negatív válasz, elutasítás esetén is törekedjünk az udvarias és pozitív lezárásra. Nem szerencsés indulatosan, dühösen reagálni. Lehet, hogy a nem, most nem, de később még lehet...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése