"Telefonon kommunikálni gyakran nagyobb kihívás, mint személyesen. Nincs gesztus és testbeszéd-ugyanakkor helytelen kommunikációval és rossz fordulatokkal is a cégről állítunk ki bizonyítványt."
Írja egy cikk a monster honlapján az üzleti telefonálásról.
Néhány kulcsgondolat a cikkből merítve inspirációt:
- Ha előre egyeztetett időpontban telefonálunk, akkor legyünk pontosak.
- Ha nincs előre egyeztetett időpont, illik munkaidőben, 9-18 óra között telefonálni.
- Beszéljünk normál tempóban.
- A beszélgetés elején említsük meg a beszélgetés célját, a konkrét munkakört, és hogy honnan tudunk róla: "Az Interneten találtam hirdetésüket, melyben adminisztrátort keresnek. Az állásra jelentkezem..."
- Kérdezzünk konkrét dolgokra. "Szívesen elküldöm az önéletrajzomat. Kinek címezhetem? Megadná az -email címet?" "Mikor lehet interjúra menni?
- Legyünk tömörek, rövidek, lényegre törőek. Nem kell minden részletet telefonon tisztázni, átmenni faggatózásba.
- Negatív válasz, elutasítás esetén is törekedjünk az udvarias és pozitív lezárásra. Nem szerencsés indulatosan, dühösen reagálni. Lehet, hogy a nem, most nem, de később még lehet...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése