- "Alapvetően kétfajta telefoninterjút lehet megkülönböztetni: az elküldött pályázat alapján kapott megkeresés és direkt megkeresés ismeretlen ajánlattal."
- "Amennyiben a telefoninterjú hosszabb 10-15 percnél, annak nem csak a tartalma, hanem reakciónk módjának (strukturált, könnyed, jó kapcsolatteremtő, őszinte, körülményes, akadozó stb.) megállapítása is fontos lehet."
- "Nem udvariatlan más időpontot kérni, ha a hívás pillanatában nem tud beszélni. Ilyenkor érdemes megjegyezni a cég/tanácsadó nevét és kérni/ajánlani visszahívást."
A HVG karrier rovata szintén hasznos tippekkel szolgál.
- "A Szűrő interjú: általában rövid, 3-8 kérdést tesz fel a felvételiztető, amelyek alapján eldönti, hogy van-e értelme a személyes találkozásnak és a felvételi folyamat folytatásának."
- Teljes interjú: olyan, mint a személyes állásinterjú, de technikai vagy költségkímélési okokból (pl. földrajzi távolság vagy több résztvevője van egymástól távol) telefonon lebonyolítva. Általában háromnegyed-egy órás, de előfordulhat, hogy olykor hosszabbra nyúlik: nem ritka a három órás telefonos interjú sem. A telefonos felvételi beszélgetést a hagyományos interjúhoz hasonlóan jó előre egyeztetni szokták, és ugyanúgy kell fölkészülni rá, mintha személyes beszélgetésre mennénk.."
- "Készülj fel az udvarias és professzionális – a személyiségedhez és a megcélzott pozícióhoz illő - bejelentkezésre: „X.Y. vagyok, jó napot kívánok!” Ha ismeretlen, vagy rejtett számról hívnak, mindig így vedd fel."
- "Nem látják, mégis mosolyogj!Hogyha hangodon érezni, hogy mosolyogsz, pozitív benyomást tehetsz a felvételiztetőre, és megalapozhatod a beszélgetés hangnemét. Egy amerikai kísérletben modellezett interjúszituációban az interjúztató pusztán a hallott hang alapján meg tudta mondani, hogy az interjúalany ül vagy áll, sőt, még azt is, hogy milyen öltözéket visel (például pizsamát vagy öltönyt). Ha teheted, öltözz úgy, mintha személyes találkozóra mennél!"
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése