mit írjunk, ha a hirdetés kéri a bérigény feltüntetését?
A béralku mindig nehéz kérdés. Alapvetően könnyebb szóban tárgyalni róla. Ha kérik, mégiscsak írni kell valamit... Milyen szempontokat vegyünk figyelembe?
- Tisztáznunk kell magunkban, mi az a minimum, ami alá nem megyünk! Számoljunk! Mennyiből jövök ki egy hónapban? Reális-e ennyit kérni?
- Tudjuk-e a hasonló munkakörök átlagos fizetéseit, az az hogy mennyit lehet elkérni? Ha nem, utána kell nézni! Megkérdezni ismerőst, volt kollégát. Megnézni az interneten, ilyen oldalakon, mint pl.
- Bruttó vagy nettó összeget adjak meg? Hacsak nem kéri külön, nettót adjunk meg. Ha nem tudjuk a gyakran változó jogszabályokat, akkor egy bérkalkulátor segít kiszámolni, mennyit a bruttó és a nettó. Külföldi munkáknál előfordul, hogy az éves juttatás-igényt kérik.
- Adjunk meg egy tól-ig összeget. "Kérésükre megadom bérigényemet, nettó 100-120.000 Ft, a munkakörülményektől és az egyéb juttatásoktól függően." Ennek az az üzenete, hogy ha túlóra, több műszak van, akkor több, ha van cafetéria, akkor kevesebb is OK...
- A béralku helye a kísérő levélben van, nem az önéletrajzban, ha csak a hirdetés nem kéri külön így!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése